لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس

لپ تاپ وایو وای بی 35 کی ایکس

لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس

نسل جدید لپ تاپ های سبک وزن و فوق باریک ۱۱ اینچی پس از ارائه‌ی چیپ‌های جدید AMD Fusion که حاصل ترکیب پردازشگر قدرتمند Radeon و کم مصرف بود، وارد بازار شدند. یکی از گران قیمت ترین لپ تاپ های ۱۱ اینچی که در این خانواده از لپ تاپ ها قرار می‌گیرند لپ تاپ های YAIO YB کمپانی سونی می‌باشد. اما گران بودن این لپ تاپ بدون علت نیست.

این لپ تاپ دارای کیفیت ساخت بسیار عالی، طراحی بسیار زیبا و سخت افزار قدرتمند است. دستگاهی که می‌توانید با خیال راحت از نمایندگی سونی به همراه گارانتی معتبر تهیه کنید و خیالتان از بابت اصالت کالا راحت باشد.  در زیر به نقد و بررسی لپ تاپ وایو وای بی سونی می‌پردازیم.

لپ تاپ وایو وای بی 35 کی ایکس
لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس

ارزیابی تخصصی لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس:

لپ تاپ وایو وای بی ضخامتی حدود ۳۰ میلی متر و وزنی حدود ۱٫۴۵ کیلوگرم دارد. از این نظر وایو وای بی در رده‌ای پایین‌تر از مک‌بوک ایر کمپانی اپل قرار می‌گیرد. ولی تقریبا از سایر رقبای خود در این حیطه وضعیت بهتری دارد و سبک‌تر است. لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس که فروش بالایی در مراکز نمایندگی سونی در جهان دارد مانند بسیاری دیگر از همین برند از کیفیت ساخت بسیار بالا و ظاهری زیبا برخوردار است. قاب پشت مانیتور این لپ تاپ متالیک می‌باشد و در رنگ‌های گوناگون وجود دارد.

لولاهای این لپ تاپ کاملا گرد است و دارای چراغ LED است که زمانی که لپ تاپ روشن است سبز می‌شود و در حالت Sleep نارنجی رنگ است. به محض باز کردن لپ تاپ وایو وای بی متوجه کیفیت ساخت بالای آن خواهید شد. استراحتگاه دست این لپ تاپ نیز دارای روکشی متالیک است. تمام این وارد موجب این شده که وایو وای بی تبدیل به یکی از زیباترین لپ تاپ های موجود در بازار شود. پورت‌ها و اتصالات این لپ تاپ از نظر تعداد پورت بسیار کامل می‌باشد.

وایو وای بی دارای تعداد پورت USB 2.0 به همراه ورودی و خروجی صوتی است. همچنین این لپ تاپ دارای پورت شبکه‌ی Ethernet و خروجی‌های تصویری VGA و HDMI می‌باشد که در دو طرف لپ تاپ قرار گرفته‌اند. در لبه‌ی جلویی لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس دارای دو کارت خوان اولی برای کارت‌های حافظه SD و دومی برای کارت‌های Memory Stick قرار داده شده است. سعی کنید محصولات برند sony را از مراکز نمایندگی سونی تهیه کنید تا از نظر گارانتی اصالت کالا خیاتان راحت باشد.

کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس

 مانیتور لپ تاپ وایو وای بی ۱۱٫۶ اینچی و با کیفیت ۷۶۸×۱۳۶۶ است. اما این صفحه‌ی نمایش دارای روکش مات نیست ولی با این وجود به دلیل دارا بودن روشنایی بسیار خوب در محیط‌های خارجی و زیر تابش شدید خورشید نیز مشکلی در کار کردن با آن وجود ندارد. کیفیت تصویر صفحه نمایش لپ تاپ وایو وای بی فوق العاده عالی است.

رنگ‌های تولید شده به وسیله‌ی لپ تاپ کاملا طبیعی و زنده می‌باشد و تصاویر آن کاملا شارپ است. زاویه‌ی دید وایو وای بی نیز مناسب است و تا زاویه‌ی چهل و پنج درجه از چپ و راست کیفیت تصاویر بدون تغییر می‌ماند. کمپانی سونی به این معروف است که مانیتورهای بسیار باکیفیتی در ساخت لپ تاپ هایش استفاده می‌کند و وایو وای بی یکی از مصادیق بارز این امر است.

در بالای مانیتور لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس یک وب کم ۰٫۳ مگاپیکسلی نصب شده و در شرایط نوری قوی می‌توان به وسیله‌ی آن تماس‌های تصویری بسیار باکیفیت برقرار کرد. البته در شرایط نوری ضعیف هم تصاویر از کیفیت قابل قبول برخوردارند. در صورتی که دستگاه را از نمایندگی سونی دریافت کرده باشید، گارانتی اصالت کالا و خدمات پس از فروش خیالتان را راحت خواهد کرد که در صورتی هر مشکلی در زمینه صفحه نمایش یا هر کدام از اجزای دیگر داشته باشد دستگاه مرجوع شده و مشکل رفع خواهد شد.

کیفیت صدا و کیبورد در لپ تاپ وایو وای بی

زیر لپ تاپ وایو وای بی دو بلندگوی استریو تعبیه شده و به جرأت می‌توان گفت در بین لپ تاپ های ۱۱ اینچی بهترین کیفیت صدا را داراست. البته مزیت این بلندگوها به بلندی صدایشان نیست بلکه به کیفیت صدای بسیار بالای آنهاست که باعث می‌شود پخش موسیقی به تجربه‌ای بسیار لذت بخش تر تبدیل شود. در صورت استفاده از بلندگوی خارجی و یا هدفون کیفیت صدای خروجی از وایو وای بی بالاتر هم خواهد رفت.

وایو وای بی دارای یک کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای با فاصله از هم است و از این نظر کیبورد منحصر به فردی دارد. البته لازم به ذکر است که ابعاد کلیدهای کیبورد این لپ تاپ کوچک است و از این منظر در مقایسه با رقیب اصلی خود Macbook Air در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار دارد. به دلیل فاصله‌ی زیاد کلیدهای کیبورد از هم به آسانی می‌شود با کیبورد وایو وای بی با سرعت بالا تایپ نمود اما ممکن است به علت ابعاد نسبتا کوچک کلیدها با مواردی خطای تایپی مواجه شوید.

شاید بشود گفت برترین مزیت نسبی لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس استراحتگاه مچ دست آن است. سونی با طراحی منحصر به فرد خود کاری کرده که سطح استراحتگاه همیشه خنک باقی بماند و روکش متالیکی که در ساخت آن به کار رفته موجب این می‌شود که با وجود کوچکی نسبی لپ تاپ دست شما هرگز از روی آن سر نخورد. در قسمت پایین کلید اسپیس تاچ پد لپ تاپ با ابعاد ۳۵×۶۳ میلی متر قرار گرفته شده. شاید در نگاه اول چنین ابعادی برای یک تاچ پد کوچک به نظر برسد اما سطح صاف و مات آن و همچنین حساسیت بسیار بالای آن کاربر را قانع خواهد کرد که تاچ پد وایو وای بی یکی از بهترین تاچ پد های موجود در بازار است.

این تاچ پد در عین حال از فرمان‌های چند لمسی و مولتی تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه طیف وسیعی  از دستگاه‌های تقلبی در بازار وجود دارد که تشخیص غیر اصل بودن آن برای مشتری بسیار سخت است. سعی کنید لوازم مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از نمایندگی‌ سونی خریداری کنید.

سخت‌افزار، باتری و خنک کننده لپ تاپ Sony Vaio YB35KX

سخت افزار داخلی و باتری لپ تاپ وایو وای بی از پردازنده‌های ترکیبی AMD Fusion سری E بهره می‌برد که به صورت آنبورد دارای پردازشگرهای گرافیکی Radeon از سری ۶۰۰۰ است. این ترکیب سیستم سخت افزاری برای انجام بیشتر وظایف روزمره نظیر گوش دادن به موزیک، تماشای فیلم و کلیپ و استفاده از مرورگر اینترنت مناسب است. شاید پردازنده‌ی سری E وایو وای بی آنچنان پرقدرت نباشد اما پردازشگر گرافیکی Radeon 6000 بسیار قوی بوده و حتی می‌تواند از بازی‌های سه بعدی نیز پشتیبانی نماید.

سونی به شکل دیفالت برنامه‌های زیادی روی لپ تاپ خود نصب نموده که ممکن است باعث کندی سرعت ران شدن و کاربری محیط سیستم عامل شود و اگر سرعت بالا برایتان اهمیت دارد می‌توانید این برنامه‌ها را حذف کنید. یکی از اصلی‌ترین مزایای نسبی لپ تاپ وایو وای بی که آن را برتر از رقبای خود کرده سیستم خنک کنندگی آن می‌باشد. این سیستم منحصر به فرد باعث شده که حتی در حین انجام وظایف سنگین لپ تاپ کاملا خنک باقی بماند.

در واقع دمای وایو وای بی در حالت خاموش و روشنی تفاوت محسوسی با هم ندارد. کمپانی سونی همراه با لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس یک باتری ۶ سلولی ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت نیز ضمیمه می‌کند. باتری مذکور در تست مرورگری اینترنت از طریق وای فای میزان ۵ ساعت شارژدهی را به ثبت رساند. البته Lenovo Thinkpad X120e رکورد ۶ ساعت شارژدهی با سخت افزاری مشابه وایو وای بی را به ثبت رسانده.

لپ تاپ وایو وای بی 35 کی ایکس
لپ تاپ وایو وای بی ۳۵ کی ایکس

آیا لپ تاپ Sony Vaio YB35KX ارزش خرید دارد؟

لپ تاپ وایو وای بی کمپانی سونی بسیار کارآمد و خوب است. طراحی بسیار شکیل در عین دارا بودن کیفیت ساخت ممتاز این لپ تاپ را به رقیبی جدی برای محصولات درجه یکی مانند Lenovo Thinkpad X120e تبدیل کرده. سونی نرم افزارهای فراوانی را به شکل پیش فرض روی وایو وای بی نصب کرده که ممکن است کمی باعث کند شدن محیط سیستم عامل شوند اما بسیار کاربردی و مفید هستند.

به طور مثال نرم افزار Sony Media Gallery یک برنامه‌ی کامل و همه کاره در خصوص پخش عکس و موزیک و ویدیو است. در نگاه نخست ممکن است به نظرتان بیاید که وایو وای بی لپ تاپی گران قیمت است اما با استفاده از آن است که متوجه می‌شوید این لپ تاپ ارزش قیمتی که برای آن پرداخته‌اید را دارد.

نقاط قوت و مزیت‌های نسبی:

زیبایی چشمگیر که این لپ تاپ را تبدیل به یکی از زیباترین محصولات تکنولوژیکی کرده

سیستم خنک کننده‌ی بسیار قوی

کیفیت ساخت فوق العاده

توانایی پردازش گرافیکی بسیار بالا

نقاط ضعف:

بلندگوهای نه چندان قوی

شارژدهی پایین‌تر نسبت به سایر لپ تاپ‌ها

آنچه در این مقاله میخوانید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
3 سال‌ها قبل

خیلی عجله دارم برای خرید لپتاپ سونی میان رده
گرافیک ۲ هارد یک رام ۶ یا ۸ و صفحه ۱۵/۶ یا ۱۶

بچه بدبخت ایرانی
بچه بدبخت ایرانی
1 سال قبل

برای لپ تاپ مخصوص بازی و کارهای سنگین گرافیکی چه لپ تاپ سونی ای مناسب هست؟ و چرا انقدر سونی کم شده؟ قیمت همه لپ تاپها که مسخره بالا رفته حداقل سونی موجود کنید که پولی که می دیم برامون عمر و کارکرد داشته باشه وسیله خوب ژاپنی به جاش بگیریم به جای لپ تاپ آشغال چینی که دو سال هم درست عمر نمی کنه. سونی هیچ وقت لپ تاپ هاش مشکلی ندارن و واقعا لپ تاپهای کوچیکش حتی با سنگینترین لپ تاپهای بازی عملکرد مشابه دارن انقدر که کیفیت داره و به مصرف کننده و خریدار احترام می ذارن. من هم ایسوس داشتم هم ایسر هم ایلین ور دل و همه شون به شدت مشکل دار بودن یا عمرشون به شدت کم بوده. الان دارم با ایسوس براتون پیام می ذارم که مثلا آخرین رده لپ تاپ بازی و قدرتمند هست در حالیکه زیر 3 سال هاردش سوخت، کیبوردش شکسته، یکی از فنهای داخلش شکسته و انقدر ضعیفه که اگر بازی در حال اجرا هست هیچ کار دیگه ای باهاش نمی شه کرد در حالیکه من توی سونی قدیمیها یادمه که جدا از بازی داشت ویدیو همزمان ادیت می کرد و همه چی هم توی بک گرند باز بود و هرگز مشکلی پیدا نکرد. سونی محصولاتش جواهرن. لطفا بیشتر موجودشون کنین شامل جدیدترینها و پرچم داران و قدرتمندترینهاشون رو که ما پول جور کنیم بخریم که واقعا یه سونی به هزارتا از این لپ تاپهای چینی می ارزه. مدلهای قوی و خوبشو بیارین لطفا. خواهشا. مردیم بابا انقدر هیچ چیز بدردبخوری هیچ جا موجود نیست. چه گناهی کردیم توی ایران به دنیا اومدیم آخه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه بچه آنگولایی و بنگلادشی هم دسترسی به لپ تاپ سونی رو داره ما نه!!!

2
0
لطفا نظر دهیدx