تعمیر و تعویض قاب لپ تاپ سونی

تعمیر قاب لپ تاپ سونی

به جرات می‌توان گفت که قاب مهم‌ترین بخش لپ تاپ است؛ آن هم برای برند سونی که سعی کرده تا نسبت به بقیه برندها کاملاَ متفاوت پیش برود. حال در اینجا، اگر قاب دچار مشکلاتی مانند شکستگی شود، باید آن را عوض کرد؛ البته شاید امکان تعمیر آن وجود داشته باشد. تعمیر قاب لپ تاپ سونی یا تعویض آن اقداماتی است که باید حتماَ توسط کارشناس حرفه‌ای و آشنا به این حوزه انجام شود. در ادامه مشکلات و روش‌های برطرف کردن تعمیر و تعویض قابل سونی را شما نوشته‌ایم.

منظور از قاب لپ تاپ سونی دقیقاَ چیست؟

قاب لپ تاپ اولین چیزی است که شما با آن مواجه می‌شوید. حتی قبل از اینکه بخواهید لپ تاپ نو خود را باز واستفاده کنید. تمامی قطعات هر لپتاپی داخل قاب قرار می‌گیرد. مانند جعبه کیس که هر قطعه اصلی را داخل خود جای داده است. وظیفه اصلی قاب علاوه بر قرار گرفتن هر قطعه مانند مادربرد و صفحه مانیتور، حفاظت از آن‌ها در مقابل ضربات و گردوخاک است. قاب لپ تاپ سونی به چند بخش پشتی، جلویی، صفحه کلید و ال سی دی است.

تعویض یا تعمیر قاب لپ تاپ سونی

یک سوال بین مالکان لپ تاپ سونی وجود دارد؛ اینکه قاب قابل تعمیر است یا حتماَ باید تعویض شود؟

پاسخ به این سوال به شرایط دستگاه شما بستگی دارد. اگر شکستگی و آسیب جدی باشد و نتوان با تعمیر کاری کرد، تنها راه مانده تعویض است. کارشناسان و متخصصان تعمیرکاران لپتاپ در ابتدا تلاش می‌کنند تا با اقداماتی، قاب را تعمیر کنند؛ اما وقتی دستگاه شما آسیب دیده، دیگر انجام هر اقدام باعث اتلاف هزینه و وقت خواهد شد.

تعمیر قاب لپ تاپ سونی

تعمیر قاب شکسته

اگر قاب دچار ترک ریز شود، تعمیر آن امکان پذیر است. چسب‌های مخصوصی وجود دارند که به راحتی امکان پوشش ترک‌ها و چند نقطه دیگر را می‌دهد. نکته اصلی اینجاست که به کاربردن و چگونگی پوشش بخش‌های شکسته به راحتی قابل انجام نیست. بارها شاهد نمونه‌هایی بودیم که به دلیل استفاده نادرست از چسب، آسیب بیشتری به دستگاه وارد شده است.

لق شدن در لپ تاپ

لولای لپ تاپ ممکن است که به دلیل استفاده زیاد یا مشکلات موجود در قاب لق شود. در بسیاری از موارد با تعمیر قاب لپ تاپ سونی، مشکل قابل برطرف شدن خواهد بود.

تعویض قاب لپ تاپ

تعویض قاب در مرحله آخر است. همانطور که در بالا هم نوشتیم، میزان شکستگی یا آسیب به حدی است که اصلاَ امکان تعمیر آن وجود ندارد. همچنین اینکه هزینه تعمیر آن نسبت به تعویض بیشتر خواهد بود. در این حالت باید قاب خریداری کنید.

تعمیر قاب لپ تاپ سونی

چالش اصلی پیدا کردن قاب مرتبط با مدل است. البته شما زمانی با این مشکل برمی‌خورید که دستگاه خود را به نمایندگی سونی برای تعمیرارسال کرده نباشید. یکی از مهم‌ترین مزایای تعمیر قاب لپ تاپ سونی و همچنین تعویض آن، موجود بودن انواع تجهیزات به روز برای تعمیر و تعویض و همچنین انواع مدل قاب است. حتی اگر مدل شما دیگر تولید نشود و به عبارتی در بازار کم موجود مانده باشد، در نمایندگی می‌توان با نمونه مشابه اقدام به تعویض کرد. البته در این حالت بهتر است که کارشناس اقدام به باز و تعویض قاب کند.

نکته اصلی در هنگام خرید قاب، استفاده از مدل اورجینال است. متاسفانه مدل‌های فیک زیادی در بازار وجود دارند که استفاده از آن‌ها باعث وارد شدن آسیب جدی به دستگاه شما خواهد شد. علاوه بر این، برخی سعی می‌کنند تا با استفاده از مدل دیگر برندها، اقدام به تعویض کنند. هر چند که به دلیل ساختار متفاوت در برندها چنین کاری امکان پذیر است؛ اما عده‌ای سعی در انجام این کار دارند. اینکه چرا، خود ما نمی‌دانیم. شاید اعتقادی به این مسئله ندارند.

انجام تعویض قاب سونی

اول از همه باید مشخص شود که آیا با تعویض قاب مشکل دستگاه حل می‌شود یا خیر. بعد اینکه کدام بخش باید تعویض شود. همانطور که در بالا نوشتیم، قاب لپ تاپ شامل چهار بخش پشت ال سی دی، دور ال سی دی، دور کیبرد و کف است. برای باز کردن قاب دور ال سی دی باید بیشتر دستگاه باز کرد. تعویض  قاب کف نسبت به بقیه کمتر است. البته این را نمی‌توان صددرصد درست دانست؛ برای اینکه بر اساس مدل لپ تاپ هم متفاوت خواهد بود.

آیا با تعویض قاب مشکل حل می‌شود؟

کارشناس ما در نمایندگی سونی در همان اول به تعویض فکر نمی‌کنند. قبل از هر چیزی مشکل و ساختار دستگاه بررسی می‌شود. شاید مشکل از قاب نباشد یا شاید اشکال دیگری باعث آسیب رساندن به قاب شده باشد. شاید هم با تعمیر قاب لپ تاپ سونی مشکل به طور کامل برطرف شود. در بالا هم به این نکته اشاره کردیم که تعویض قاب مرحله آخر است. خدماتی که ما در نمایندگی عرضه می‌کنیم، دارای ضمانت است؛ به این معنا اگر تا تاریخ معین هنوز مشکل پابرجا بود،  دستگاه به صورت رایگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته به این نکته هم اشاره کنیم که دستگاه چندین بار در شرایط مختلف تست خواهد شد. بعد کارشناسان با شما برای تحویل تماس خواهد گرفت.

هزینه تعمیر قاب لپ تاپ سونی چقدر است؟

کارشناس تا زمانی که لپ تاپ را به طور دقیق بررسی نکند، نمی‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند. این مسئله کاملاَ طبیعی است. به هر حال میزان هزینه بر اساس نوع مشکل، نوع استراتژی برای طرف کردن آن، قیمت قطعات از جمله قاب و زمان لازم متفاوت خواهد بود. البته اگر در شهرستان باشید، باید هزینه ارسال را هم در نظر بگیرید. به این نکته هم اشاره کنیم که کارشناس بعد از بررسی و دریافت تاییدیه از سمت شما، کار خود را شروع خواهد کرد.

واحد تعمیر قاب لپ تاپ سونی

قاب لپ تاپ سونی مانند دیگر برندها از جمله لپ تاپ HP دچار مشکلاتی خواهد شد. در نمایندگی سونی واحد تخصصی برای تعمیر قاب لپ تاپ سونی وجود دارد. کارشناسان این واحد به تمامی ساختار انوع لپ تاپ سونی آشنا هستند. همچنین آن‌ها با استفاده تجهیزات حرفه‌ای و به روز اقدام به تعمیر دستگاه خواهند کرد. علاوه بر این از نمونه اورجینال در تعویض استفاده خواهد شد. به هر حال، اگر قاب دستگاه سونی شما دچار مشکلاتی شد، قبل از هر اقدامی کافی است تا با نمایندگی سونی تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله میخوانید

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
لطفا نظر دهیدx