تعویض باتری لپ تاپ سونی

تعویض باتری لپ تاپ سونی

باتری لپ تاپ قطعه‌ای نیست که مانند بقیه به راحتی تعمیر شود. این یک قطعه مصرفی است و بعد از گذر طول عمر آن، نیاز است که تعویض شود. برای بعضی برندها تعویض باطری راحت است؛ اما بعضی مانند سونی دارای ساختار خاصی هستند و به راحتی نمی‌توان انجام داد. همچنین اینکه علائم خاصی وجود دارند که نشانگر تعویض باتری لپ تاپ سونی است. در ادامه این مقاله، نکات مهم در چگونگی تعویض باتری لپ تاپ سونی وایو و علائم مرتبط با آن را برای شما نوشته‌ایم.

تعمیر یا تعویض باتری لپ تاپ سونی

اولین پرسش این است که آیا همیشه باید باتری را عوض کرد؟ امکان تعمیر وجود ندارد؟ در واقعیت شانس تعمیر باتری لپ تاپ سونی کم است و در موارد محدود که مشکل سخت افزاری آن جزئی است، می‌توان تعمیر کرد. کارشناس تعمیرات در نمایندگی باطری سونی در ابتدا باتری و مشکل را آن را بررسی خواهد کرد. در صورت امکان، آن را تعمیر خواهد کرد.

در ادامه نشانه‌هایی را برای شما معرفی کرده‌ایم که به شما می‌گویند باتری باید تعویض شود.

نشانه‌های تعویض باتری سونی

مهم‌ترین نشانه‌های تعویض باتری لپ تاپ سونی وایو شامل موارد زیر است:

خالی شدن سریع شارژ باتری

تمامی باتری‌های لپ تاپ ها دارای طول عمری هستند. اینکه چند ماه یا سال است، بر اساس استفاده شما متفاوت خواهد بود. اگر استفاده شما کم است، نسبت به فردی که هر روز و 24 ساعت از دستگاه استفاده می‌کند، باتری لپ تاپ‌تان طول عمر بیشتری خواهد داشت. به هر حال، وقتی با این وضعیت مواجه شدید، بهترین راه تعویض باتری است. تعمیر این موارد ارزشی ندارد.

داغ شدن باتری و لپ تاپ

در لپ تاپ سونی باتری زیر آن قرار دارد. در صورتی که حس کردید بخش زیرین بیش از حد معمول داغ شده و این عمل چند بار هم تکرار می‌شود، از نشانه‌های تعویض خواهد است. البته شاید لپ تاپ دچار مشکل شده باشد. به هر حال باید یک کارشناس آن را بررسی کند. شما می‌توانید برای تعمیرات لپ تاپ سونی به نمایندگی مراجعه کنید تا لپ تاپ سونی شما دقیق تر مورد بررسی قرار بگیرد.

تعویض باتری لپ تاپ سونی

خاموش شدن ناگهانی

این مورد شاید کم اتفاق بیفتد؛ اما به هر حال در صورت بروز از نشانه های تعویض باتری لپ تاپ سونی خواهد بود. زمانی که در حال استفاده از دستگاه هستید، بدون هیچ پیغام خاصی به یکباره دستگاه خاموش خواهد شد. بعد که روشن می‌کنید، متوجه می‌شوید که شارژ باتری تمام شده است.

سرعت شارژ پایین

تمامی لپ تاپ ها حداکثر تا 2 ساعت به طور کامل شارژ خواهند شد. حال اگر بعد از گذشت دو ساعت هنوز شارژ انجام نشده و به عبارتی نیاز به زمان اضافه‌تر بود، احتمال زیاد باتری خراب شده و باید مشکل بررسی شود. البته صرف پایین بودن سرعت شارژ به معنای تعویض باتری لپ تاپ سونی نیست و شاید بتوان با اقداماتی آن را تعمیر کرد.

نوسان برق

نوسان برق از جمله دلایلی است که به راحتی می‌تواند هم باتری و خود سیستم را با مشکلات جدی روبرو کند. برای همین توصیه می‌کنیم که حتماَ از یک محافظ برق کامپیوتر استفاده کنید. وجود محافظ برق به راحتی می‌تواند مانع از خرابی مستقیم دستگاه شود.

نمایش پیغام‌های متعدد

یکی از مواردی که کاربران را آزار می‌دهد و از این رو فکر می‌کنند که باید اقدام به تعویض باتری لپ تاپ سونی خود کنند، نمایش انواع پیغام با مضمون تمام شدن شارژ باتری است. در بعضی مواقع، مانند شرایط بالا، این پیغام درست است و در صورت تکرار به احتمال زیاد عمر باتری به سر آمده است؛ اما گاهی پیغام‌ها با آن چیزی که شما فکر می‌کنید، همخوانی ندارد. برای مثال، باتری را تازه شارژ کرده‌اید و از قبل هم مشکلی وجود نداشته است. در واقع مطمئن هستید که مشکلی ندارد. این پیغام می‌تواند با کالیبره شدن باتری سونی حل شود. این یک مسئله رایج است و از این رو جای نگرانی است.

به هر حال، حتی اگر با کالیبره شدن هم مشکل برطرف نشد، آنگاه بهتر است که به نمایندگی سونی برای تعمیرات یا تعویض مراجعه کنید.

تعویض باتری لپ تاپ سونی

اگر مشکل حل نشد، باید چه کرد؟

این مورد خیلی نادر است؛ اینکه بعد از تعویض باتری لپ تاپ سونی هنوز مشکلات مربوط به شارژ وجود داشته باشد. باید گفت که به دلیل بررسی نکردن دلایل بروز مشکل، این اتفاق می‌افتد. برای همین اول از همه باید شرایط دستگاه هم بررسی شود. روش‌های متعددی برای بررسی این مسئله وجود دارد؛ اما برای شروع بهتر است که یک بار لپ تاپ را بدون باتری روشن و استفاده کنید. این برای زمانی است که لپ تاپ داغ می‌شود. اگر هنوز داغ شدن ادامه داشت، احتمال اینکه مشکل از آن باشد، زیاد است. البته در نمایندگی قبل از تعویض، باتری را با استفاده از دستگاه بررسی می‌کنند. اگر موردی مشاهده شد، کارشناس اقدام تعمیر یا تعویض خواهد کرد.

نکات مهم در خصوص تعویض باتری لپ تاپ سونی

بهتر است که چند نکته زیر را در هنگام تعویض باتری سونی در نظر بگیرید:

  • به هیچ وجه از نمونه‌های فیک استفاده نکنید. ساختار باتری فیک از هیچ اصول استانداردی پیروی نمی‌کند و از این رو به راحتی آسیب جدی به دستگاه شما وارد خواهد کرد.
  • بخش باتری لپ تاپ سونی در قسمت زیرین است که باید کل دستگاه باز شود. البته برای بعضی مدل‌ها همانند لپ تاپ اچ پی است که به راحتی قابل جدا شدن است. به هر حال، اگر به هر دلیلی نتوانستید اقدام کنید، حتماَ لپ تاپ را به نمایندگی سونی تحویل دهید تا کارشناس انجام دهد.
  • هزینه باتری جدید بر اساس مدل و ساختار آن متفاوت است.
  • در هنگام تعویض حتماَ به مدل و میزان ولتاژ و غیره توجه کنید. انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به آسیب بیشتری به لپ تاپ شما شود.

تعویض باتری لپ تاپ وایو

برای تعویض باتری لپ تاپ سونی فقط کافی است تا با نمایندگی Sony تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره تخصصی خواهند کرد. همچنین امکان خرید اینترنتی انواع باتری برای شما وجود خواهد داشت.

آنچه در این مقاله میخوانید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
لطفا نظر دهیدx