راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ سونی

افزایش سرعت لپ تاپ سونی

کاهش سرعت لپ تاپ اتفاقی است که برای هر لپتاپی می‌افتد؛ اما سوال اینجاست که چه عوامل باعث بروز این مسئله می‌شوند؟ آقا اقدامی برای افزایش سرعت عملکرد دستگاه وجود دارد؟ جدا از تکنیک‌های کلی که می‌توان برای تمامی برندها استفاده کرد؛ هر لپ تاپ هم دارای اصول خاصی هستند. در این مقاله ما روش‌های افزایش سرعت لپ تاپ سونی را برای شما نوشته‌ایم. اگر لپتاپ شما وایو است؛ مطالعه ادامه این متن را توصیه می‌کنیم.

روش‌های افزایش سرعت لپ تاپ سونی

در ابتدا راهکارهای عمومی سرعت افزایش عملکرد لپتاپ سونی را معرفی کنیم. البته این موارد را می‌توانید در کنار دیگر برندها مانند لپ تاپ لنوو استفاده کنید.

منظور از افزایش سرعت لپ تاپ چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است که این موضوع را مشخص کنیم که منظور از افزایش سرعت لپ تاپ سونی چیست؟ دقیقاَ سرعت چه چیزی بیشتر شود؟

هدف بهبود سرعت عملکرد است. تا به حال برای شما پیش آمده که در حین کار، سرعت کار دچار اختلال می‌شود؟ یا حتی عملیات روشن و خاموش شدن مانند قبل نیست و باید بیشتر از حد معمول منتظر بمانند. در اینجا می‌توان گفت که سرعت عملکرد سیستم دچار کاهش کیفیت زیادی شده است. به عبارتی، سیستم قادر نیست تا عملکردهای مورد نیاز خود را با همان سرعت مشابه قبلی انجام دهد.

راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ سونی
راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ سونی

تکنیک‌های عمومی برای افزایش سرعت دستگاه

در هنگام مواجه با کاهش سرعت عملکرد دستگاه، بهتر است که موارد زیر را انجام دهید:

پاک کردن نرم افزارهای بدون استفاده

تمامی نرم افزارهای بدون استفاده ببندید. همانند گوشی موبایل که باز بودن هر اپلیکیشن می‌تواند در کاهش سرعت تاثیر بگذارد، برنامه‌های باز هم همینطور است. باز بودن برنامه‌های بازی و پخش فیلم یا مواردی که در هنگام اجرا از پردازنده و کارت گرافیک و رم زیاد استفاده می‌کنند، نه تنها روی سرعت عملکرد بلکه روی طول عمر دستگاه و قطعات هم تاثیر منفی خواهند گذاشت.

قطع کردن لوازم جانبی

اتصال لوازم جانبی را قطع کنید. شاید بپرسید که این مورد چه ارتباطی با افزایش سرعت لپ تاپ سونی یا هر برند دیگری دارد؟ فعال بودن بعضی لوازم کول پد به دلیل اینکه از باتری لپ تاپ استفاده می‌کنند، باعث افزایش فشار روی سیستم خواهند شد. این افزایش فشار روی سرعت عملکرد تاثیر منفی می‌گذارد. از همه مهم‌تر اتصال اینترنت را بررسی کنید. وقتی اینترنت روشن باشد، علاوه بر اینکه باعث مصرف باتری خواهد شد، سرعت عملکرد را هم کاهش می‌دهد.

پاکسازی حافظه دستگاه

حافظه دیسک را پاکسازی و یکپارچه کنید. همین الآن اگر در سیستم کامپیوتر خود کمی گشت بزنید، به راحتی تعدادی برنامه پیدا خواهید کرد که اصلاَ یادتان نمی‌اید در مورد چه چیزی هستند. آن‌ها را پاک کنید. حتی با اینکه بیشترشان فایل ورد یا پی دی اف یا مواردی هستند که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند؛ اما قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود. حالا برخی هم که فیلم‌های مختلف بیشترین فضای هارد آن‌ها را اشغال کرده است. اگر برایتان خیلی مهم است، می‌توانید یک هارد اکسترنال تهیه و در آنجا ذخیره کنید. این خیلی بهتر و هم به صرفه‌تر است.

ویروس کشی کردن

شاید هیچ کدام به اندازه ویروس کشی نقش بسزایی در افزایش سرعت لپ تاپ سونی نداشته باشند. بسیاری از دستگاه‌هایی که به ما سپرده می‌شوند تا مشکل کاهش سرعتشان را بررسی کنیم، با یک ویروس کشی قابل حل هستند. البته نباید اجازه دهید که ویروس بتواند به راحتی و سریع در سیستم‌تان نفوذ پیدا کند. برای جلوگیری از این کار بهتر است که اول از همه یک آنتی ویروس قوی نصب و همیشه آن را بروزسانی کنید. دوم اینکه هر فایل یا لینک مشکوکی را باز نکنید.

این‌ها فقط بخشی از روش‌های افزایش سرعت لپ تاپ سونی هستند که رعایت کردن همین موارد حداقل می‌تواند راه پیشگیری عالی به حساب بیایند.

روش‌های تخصصی افزایش سرعت عملکرد

برنامه VAIO Care شامل چندین ابزار مختلف است که باعث افزایش عملکرد و سرعت لپتاپ سونی وایو می‌شود. برای استفاده فقط کافی است تا روش‌های زیر را دنبال کنید.

  1. در ابتدا روی گزینه Start، بعد All Programs و سپس VAIO Care کلیک کنید.
  2. در پنجره VAIO Care روی گزینه Refresh کلیک کنید تا عملیات اسکن عملکرد آن شروع شود. در هنگام کار، نواری برای نشان دادن میزان پیشرفت قابل مشاهده است.
  3. وقتی عملیات اسکن تمام شد، روی گزینه Performance کلیک کنید.
  4. در صفحه پرفورمنس، روی گزینه Fix this issue کنار ابزار VAIO Care کلیک کنید. البته اگر نشان داده شود.

افزایش سرعت لپ تاپ سونی

  • Disk defragmenter: این ابزار تعداد مشکلات موجود در بخش‌ها و قطعات را نشان می‌دهد.
  • Disk Cleaner: این ابزار هر مشکل احتمالی در بخش ذخیره‌سازی نشان می‌دهد.
  • Registry defragmenter: این بخش تعداد مشکلات موجود در رجیستری را نشان می‌دهد.

البته بهتر است که چند نکته زیر را هم در نظر بگیرید:

  • در کامپیوترهایی با حافظه Solid یا RAID ابزار Disk defragmenter مورد نیاز نیست.
  • اگر مشکلی تشخیص و پیدا نشده باشد، گزینه fix this issue نشان داده نخواهد شد. در این حالت دیگر نیازی نیست تا اقدام خاصی را انجام دهید.

حال اگر هر یک ابزار، مشکلات سخت افزاری را پیدا کردند، نیاز است تا مراحل زیر را انجام دهید. انجام مراحل زیر برای پیدا کردن قطعه دارای مشکل ضروری است:

  1. در ابتدا روی گزینه Start، بعد All Programs و سپس VAIO Care کلیک کنید.
  2. در پنجره VAIO Care روی Advanced Tools کلیک کنید.

افزایش سرعت لپ تاپ سونی

    3. سپس در پنجره باز شده، روی Diagnostics کلیک کنید.

افزایش سرعت لپ تاپ سونی

     4. سپس روی ابزاری که به صورت مستقیم به مشکل سخت افزار اشاره می‌کند، کلیک کنید.

افزایش سرعت لپ تاپ سونی

البته بهتر است که دو نکته زیر مربوط به بالا را هم در نظر بگیرید:

  • اگر مشکل مربوط به هارد دیسک بود، تست هارد درایو را انتخاب کنید.
  • برای شروع، گزینه Quick test را انتخاب کنید. اگر هنوز مشکلات پیدا شد، آنگاه گزینه expensive test را انتخاب کنید.
  1. بعد از کلیک روی هر یک، نوار پیشرفت وضعیت روشن خواهد شد.
  2. بعد از تمام شدن، روی گزینه OK کلیک کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

تعمیر لپ تاپ سونی

در صورتی که هیچ یک از اقدامات منجر به افزایش سرعت لپ تاپ سونی نشد، آنگاه بهتر است که دستگاه خود را به نمایندگی تحویل دهید. کارشناسان ما در نمایندگی سونی به بررسی کامل دستگاه می‌پردازند تا مشکل را شناسایی و بعد برطرف کنند. تعمیرات لپ تاپ سونی از خدمات تخصصی است که توسط کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه انجام می‌شود.

 

آنچه در این مقاله میخوانید

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
لطفا نظر دهیدx