شارژ نشدن گوشی سونی چه دلایلی دارد؟

شارژ نشدن گوشی سونی

حس بدی است؛ اینکه گوشی سونی خود را شارژ بزنید و متوجه شوید که عملیات شارژ انجام نمی‌شود. چرا؟ خودتان هم نمی‌دانید. چند بار موبایل را از شارژر جدا می‌کنید یا شارژر را به پریز دیگری وصل می‌کنید؛ اما هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد. می‌دانیم که در این لحظه استرس زیادی شما را فراگیر می‌گیرد؛ اما برای هر مشکلی راهکاری وجود دارد. البته اول از همه باید بدانید که ایراد از کجاست؛ بعد بر اساس آن، بهترین روش را انتخاب کنید. از این رو، در ادامه قصد داریم تا مهم‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی سونی و راهکاری موجود برای برطرف کردن آن‌ها را برای شما بنویسیم.

دلایل شارژ نشدن گوشی سونی

چندین دلیل رایج وجود دارد که باعث می‌شود تا گوشی سونی شما شارژ نشود. البته این دلایل برای دیگر برندها هم مانند موبایل سامسونگ وجود دارند.

رعایت نکردن نکات ایمنی

همه از حساس بودن دستگاه‌های الکترونیکی مطلع هستند؛ اما چرا رعایت نمی‌کنند، برای ما هم سوال بی پاسخ است؟ قرار دادن گوشی سونی کنار بخاری، مایکرویو، شومینه و هر وسیله گرمازا به راحتی می‌تواند گوشی شما را دچار مشکلات جدی کند. مشکلاتی که برطرف کردن آن‌ها هزینه گزافی را روی دوشتان خواهد گذاشت. شاید تا چند بار مسئله‌ای به وجود نیاید؛ اما مطمئن باشید که این موارد به یکباره خود را نشان خواهند داد. همچنین گوشی خود را در مکان خیس یا مرطوب یا مجاورت آن‌ها هم قرار ندهید. این‌ها دشمن سلامتی گوشی سونی هستند.

شارژ نشدن گوشی سونی
شارژ نشدن گوشی سونی

خراب شدن باتری

شارژ نشدن گوشی سونی که فقط مربوط به مشکلات خارجی نیست. تمامی باتری‌های موبایل، حتی بهترین مدل، دارای طول عمری هستند. به محض اینکه طول عمرشان تمام شود، سر ناسازگاری آن‌ها شروع خواهد شد. تمام شدن باتری زودتر از زمان معمول و باد کردن آن از جمله نشانه‌های رایج هستند.

از آنجا که مدل‌های جدید قابلیت تعویض باتری را ندارند، از این رو بهتر است که به فکر خرید نمونه جدید باشید. البته در بعضی مواقع می‌توان باتری را تعمیر یا تعویض کرد که این به مدل گوشی سونی شما هم بستگی دارد.

آلودگی و گردوخاک در پورت‌ها

شاید شما هم در اینستاگرام نمونه فیلم‌هایی را مشاهده کرده باشید که هر نوع آشغال و کثیفی را از پورت‌های گوشی آیفون خارج می‌کنند. باید گفت که این مسئله در همه انواع گوشی‌ها وجود دارند و از این رو یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی سونی هم هستند. در این حالت، احتمال وجود دو اتفاق وجود دارد: آشغال در پورت مانع از اتصال شارژر با بخش شارژ می‌شود که با تمیز کردن آن مشکل برطرف خواهد شد. وجود آشغال و توجه نکردن به آن باعث بروز مشکلات سخت افزاری خواهد شد. در این حالت، اول از همه باید گردوخاک برطرف نشود و بر اساس نتیجه آن، تصمیم به تعمیر پورت گرفت یا خیر.

خرابی گوشی موبایل

گاهی باتری سالم است؛ اما خود گوشی موبایل مشکل دارد. در این حالت باید اقدام به تعمیر موبایل سونی کرد. اینکه چه مشکل فنی وجود دارد، تا زمانی که کارشناس آن را بررسی نکند، نمی‌توان اظهارنظری کرد. به هر حال، آسیب دیدن پنل اصلی به راحتی می‌تواند بر شارژ نشدن گوشی سونی هم تاثیر بگذارد. به این نکته دقت داشته باشید که هر بخش و قطعه‌ای آسیب ببیند، می‌تواند بر عملکرد دیگر قطعات هم اثر منفی داشته باشد.

خرابی آداپتور و کابل آن

در این حالت، گوشی و باتری سالم هستند؛ اما آداپتور است که مشکل فنی دارد. در حقیقت، اول از همه بهتر است که آداپتور گوشی را بررسی کنید. اگر گوشی دیگری در منزل دارید، با آداپتور آن‌ها شارژ شدن را بررسی کنید؛ اگر مشکلی وجود نداشت، پس به احتمال زیاد، آداپتور را با عوض کنید. همچنین کابل را به دقت مورد بررسی قرار دهید. شاید پارگی در آن وجود داشته باشد.

از آداپتورهای فیک استفاده نکنید. آداپتورهای موجود در جعبه، اصلی هستند و بهترین کیفیت و بیشترین طول عمر را دارند؛ اما نمونه‌های فیک که تعدادشان در بازار هم کم نیست، نه تنها بعد از مدتی آسیب می‌بینند، بلکه به ساختار گوشی هم صدمات جبران ناپذیری وارد خواهند کرد. این یکی از دلایل رایج شارژ نشدن گوشی سونی است.

برای خرید آداپتور اورجینال فقط باید به نمایندگی سونی مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که اگر موبایل سونی تحت گارانتی باشد و آداپتور فیک باعث آسیب رساندن مشکل به آن شود، در این حالت نمی‌توانید از خدمات گارانتی استفاده کنید.

شارژ نشدن گوشی سونی
شارژ نشدن گوشی سونی

کالیبره نبودن گوشی

کالیبره نبون گوشی دلیل دیگر شارژ نشدن موبایل سونی است. البته احتمال روی دادن این مورد نسبت به بقیه دلایل کم است. در این حالت، عدد درصد شارژ نشان داده شده با آنچه در واقعیت است، تفاوت دارد. برای مثال، روی صفحه عدد 50% درصد شارژ نشان داده می‌شود؛ اما شارژ واقعی 5% و در حال خاموش شدن است. این مشکل به راحتی قابل برطرف شدن است و فقط باید به نمایندگی مراجعه کنید.

آیا دلایل دیگری در شارژ نشدن گوشی سونی هم وجود دارد؟

بله. اما تمامی این مواردی که در بالا برای شما نوشتیم، جزو رایج ترین دلایل شارژ نشدن گوشی سونی هستند. مشکلات نرم افزاری یا ویروسی هم وجود دارند؛ اما خیلی رایج نیستند و کمتر کاربران با آن‌ها مواجه خواهند شد.

به هر حال، بهترین راهکار در هنگام مواجه با چنین مسئله‌ای، مراجعه سریع به نمایندگی گوشی است. به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر نکنید؛ البته اگر مشکل از خود دستگاه یا باتری آن بود. دقت داشته باشید که ساختار موبایل سونی نسبت به بقیه خاص است و از این رو هر اقدام غیرفنی و کارشناسانه حتی باعث بدتر شدن شرایط موبایل هم خواهد شد.

برای تعمیر موبایل سونی فقط کافی است تا با نمایندگی باطری سونی در ایران تماس بگیرید. در ابتدا، کارشناس به بررسی فنی دستگاه خواهد پرداخت. بعد از بررسی، هزینه و مدت زمان تعمیر اعلام خواهد شد. در صورت تایید از طرف شما، خدمات تعمیرات شروع خواهد شد. فقط نکته اصلی اینکه نباید اجازه دهید تا مشکل بدتر شود. برای اینکه در این حالت، احتمال غیرقابل تعمیر بودن گوشی هم وجود خواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم تا دلایل شارژ نشدن گوشی سونی را برای شما بنویسیم. اگر پرسشی هم داشتید، کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

آنچه در این مقاله میخوانید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
لطفا نظر دهیدx