مراحل تعمیر محصولات در نمایندگی سونی چگونه است؟

مراحل تعمیر محصولات در نمایندگی سونی

در این مطلب قصد داریم تا به یک سوال اولیه و مهم کاربران پاسخ دهیم. اینکه مراحل تعمیر محصولات سونی در نمایندگی چگونه است؟ چقدر طول می‌کشد و چه اطلاعاتی را باید در هنگام تحویل دستگاه به مسئول پذیرش بگویند؟ برای دانستن پاسخ تک تک این سوالات، مطالعه ادامه این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم.

مراحل تعمیر محصولات سونی در نمایندگی

قبل از هر چیزی باید به این پرسش پاسخ دهیم که چه محصولاتی در نمایندگی تعمیر می‌شوند؟ هر محصول اورجینال سونی از جمله لپ تاپ، گوشی، تلویزیون، موبایل و غیره در نمایندگی عیب یابی و تعمیر قرار می‌گیرند.

حال این سوال ممکن است که در ذهن شما ایجاد شود، آیا محصولات غیراورجینال هم تعمیر می‌شوند؟ بله. تعمیر می‌شوند اما از آنجا که غیراورجینال هستند، هیچ ضمانتی نخواهند داشت. به عبارتی در هنگام تعویض قطعه، به دلیل آسیب پذیر بودن و نداشتن تطابق بین نمونه اورجینال و فیک، از این رو هیچ ضمانتی در خصوص خرابی بعدی وجود نخواهد داشت. متاسفانه قطعات فیک باعث وارد شدن آسیب جدی به دیگر قطعات می‌شوند. از این رو بهتر است که از همان اول به فکر استفاده از نمونه‌های اورجینال باشید.

مزایای تعمیر در نمایندگی سونی

اینکه چرا شما باید برای تعمیر محصولات سونی به نمایندگی مراجعه کنید؟ مهم‌ترین مزایای تعمیر انواع محصولات در مرکز سونی شامل موارد زیر هستند:

  • مشاوره و راهنمایی تخصصی در بخش تعمیر به صورت رایگان
  • تست دستگاه تعمیر شده
  • تعمیر فقط برند سونی
  • استفاده از قطعات فابریک و اصل در بخش تعمیر
  • تعمیر تخصصی مدل‌های جدید
  • ارائه فاکتور رسمی از خدمات انجام شده
  • تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه
  • نظارت بر فعالیت واحدها به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان
  • دارای بخش‌های مجزا
  • استفاده قطعات اورجینال همراه با ضمانت‌نامه اصلی
  • فروش جدیدترین مدل‌های اورجینال گوشی
  • انجام تمامی خدمات توسط کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای
  • آشنایی کامل تمامی کارمندان با محصولات سونی

اما مهم‌ترین مزایا شامل تعمیر تخصصی محصولات و استفاده از نمونه‌های اورجینال برای جایگزینی است. البته در مقاله دلایل استفاده از خدمات تعمیرات نمایندگی سونی در ایران می توانید با مزایای بیشتری در این خصوص آشنا شوید.

انواع محصولات مورد تعمیر

مراحل تعمیر محصولات سونی در نمایندگی برای هیچ یک از محصولات تفاوتی ندارد. البته شاید ساختار و جزئیات مربوط به هر یک تفاوت‌هایی داشته باشند؛ اما حالت کلی یکسان است:

همانطور که در بالا هم نوشتیم، خدمات تعمیرات دیگر دستگاه‌های سونی از جمله دوربین، تلویزیون و غیره هم در نمایندگی انجام می‌شود.

تعمیر لپ تاپ سونی

مراحل تعمیرات محصولات سونی

حال در ادامه با مراحل آشنا خواهید شد:

تماس با نمایندگی و مراجعه به پذیرش

اولین کاری که شما باید انجام دهید، تماس با نمایندگی و صحبت با واحد پذیرش است. کارشناس پذیرش در روزهای کاری پاسخگوی سوالات شما و دریافت محصول برای تعمیر است. بعد از تماس، هماهنگی های لازم برای مراجعه و تحویل دستگاه انجام خواهد شد:

  • واحد ارتباطی نمایندگی با مشتری واحد پذیرش است. به هیچ وجه امکان ارتباط با مسئول تعمیرات وجود ندارد؛ مگر اینکه شرایط خاص باشد و خود مسئول با مالک دستگاه تماس بگیرد.
  • در واحد اطلاعات اولیه دستگاه، مشکلات و اطلاعات تماس مالک ثبت خواهد شد.
  • در خصوص هزینه و زمان تعمیر در قدم اول نمی‌توان اطلاعات دقیقی را بیان کرد. فقط مبلغ و میزان زمان حدودی اعلام خواهد شد. ممکن است که عددهای اعلام شده در آخر بیشتر یا کمتر شوند.

در آخر لازم است تا فیش و شماره رهگیری را نزد خود تا زمان تحویل دستگاه نگه دارید.

عیب یابی اولیه

عیب یابی را می‌توان یکی مهم‌ترین مراحل تعمیر محصولات در نمایندگی سونی بیان کرد. در این مرحله، بعد از ثبت دستگاه در واحد پذیرش، دستگاه به واحد تعمیرات ارسال خوهد شد. کارشناس تعمیرات به عیب یابی دستگاه خواهد پرداخت. در این مرحله دو مساله زیر ممکن است اتفاق بیفتد:

  • دستگاه همان ایراد اعلام شده را دارد.
  • مشکل دستگاه بیشتر از اعلام ثبت شده در واحد پذیرش است.

در خصوص مساله دوم باید گفت که احتمالاَ آسیب ناشی از مشکل دیگری است. برای مثال، ممکن است که برد دستگاه به مشکل خورده باشد و این به قطعات دیگر آسیب رسانده باشد.

در عیب یابی دستگاه ممکن است که تعمیر شود یا خیر. اگر مشکل همان مورد ثبت شده باشد، دستگاه تعمیر خواهد شد. در غیر اینصورت باید از طرف مالک تاییدیه گرفته شود.

تماس با مشتری

در صورتی که مشکل دستگاه با مورد ثبت شده مطابقت نداشته و هزینه و زمان آن بیشتر از تخمین اولیه باشد، با مشتری تماس گرفته خواهد شد. برای بعضی موارد حیاتی و نیاز به توضیح بیشتر، کارشناس با مشتری صحبت خواهد کرد. بعد از دریافت تاییدیه ادامه کار انجام خواهد شد.

تعمیر و تحویل به مشتری

این آخرین مرحله از مراحل تعمیر محصولات در نمایندگی سونی است. در این مرحله دستگاه به صورت کامل تعمیر می شود. حال ممکن است که قطعه‌ای هم جایگزین شود. تمامی اقدامات از قبل با مشتری هماهنگ خواهد شد.

بعد از اتمام تعمیر، با مشتری برای مراجعه تماس گرفته خواهد شد. در هنگام تحویل دستگاه باز تست خواهد شد. این تست به منظور نشان دادن برطرف شدن مشکل است. البته باید گفت که دستگاه تا مدت زمان مشخصی دارای ضمانت تعمیر است. به این معنا که اگر باز همان مشکل در ادامه وجود داشت، باز دستگاه توسط کارشناس بدون دریافت هزینه ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چند نکته در خصوص تعمیر دستگاه در نمایندگی

بهتر است که چند نکته زیر را در هنگام تعمیر دستگاه در نمایندگی در نظر بگیرید:

  • مرجع شما پذیرش است. به هیچ وجه از افراد غیرمتخصص در خصوص تعمیر دستگاه سوال نکنید. باید گفت که به دلیل متفاوت بودن ساختار و مشکلات دستگاه، امکان استفاده از یک روش برای برطرف کردن عیب وجود ندارد.
  • هزینه نهایی در آخر اعلام خواهد شد.
  • در آخر فاکتوری از اقدامات انجام شده تحویل مشتری داده می‌شود.

در این مطلب سعی کرده ایم تا مراحل تعمیر محصولات در نمایندگی سونی را برای شما بنویسیم. در صورتی که دستگاه های سونی شما دچار مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شد، فقط کافی است تا با نمایندگی تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله میخوانید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
لطفا نظر دهیدx