موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت

موبایل سونی مدل Z5 Premium

موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت

سونی در سال ۲۰۱۵ مدل جدید از سری z5 را به دنیا معرفی کرد. مدل ارتقا یافته از سری از z5 که تا سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین تلفن هوشمند از شرکت سونی و یکی از بهترین‌های جهان شناخته شد. تمامی جزئیات و اجزای این سری از تلفن‌های هوشمند با بالاترین کیفیت ممکن کار شده است. بعضا از تکنولوژی‌هایی استفاده شما که تا آن زمان در هیچ تلفن دیگری استفاده نشده بود.

صفحه نمایش شگفت انگیز دوربین فیلم برداری و عکس برداری فوق حرفه‌ای دو ویژگی مهم این سیری است. با ما همراه باشید تا با سری ارتقاء یافته موبایل سونی مدل Z5 Premium آشنا شوید تا مشخص شود چرا نام آن را مدل پیشرفته سری z گذاشته‌اند. 

گوشی موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت
گوشی موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت

  موبایل سونی مدل Z5 Premium پرچم‌دار بهترین صفحه نمایش و دوربین است

دو جنبه   موبایل سونی مدل Z5 Premium یک پله از تمام رقبای خود بالاتر بوده و حتی تا به امروز نیز که ۴ سال از ارائه این نسخه می‌گذرد هنوز جز بهترین‌هاست، یکی از این دو جنبه صفحه نمایش اعجاب آور آن است. صفحه نمایشی یا ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ که نظیر ندارد. کیفیت تصویر به قدری بالاست که به ندرت بتوان هیچ مدل دیگری را در جهان با آن مقایسه کرد. ویژگی بارز دیگری که در مورد این تلفن هوشمند وجود دارد دوربین آن است. این دوربین می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴k با قدرت ۳۰ فریم در هر ثانیه ضبط کند که در نوع خود بی نظیر است.

به طور کلی ۸۰۰ میلیون پیکسل را نمایش دادن و کیفیت ۴k نیاز به یک باتری افسانه‌ای دارد که بتواند بیش از یک روز به شما شارژ دهد. برای نگه‌داشتن شارژ البته سونی تدابیری اندیشیده است اما به طور کلی استفاده از چنین قابلیت‌هایی باتری قوی نیاز دارد. با وجود باتری قدرتمند کار شده روی دستگاه انتظار یک روز و نیم شارژ برای مصارف عادی را داشته باشید. سخت افزار شرکت کوالکام  با نام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ روی این سری از تلفن‌های هوشمند سونی خوش نشسته است.

ورود موبایل سونی مدل Z5 Premium به بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۵

موبایل سونی مدل Z5 Premium در این میان یکی از پر سر و صداترین مدل‌های ارائه شده در میان سایر رقبا بوده. علاوه بر نمایشگر خیره کننده، استفاده از لایه‌های ضد خش و محافظ برای نمایشگر و لایه‌های مقاوم در برابر تعریق یا اثر انگشت مواردی است که در بالا بردن طول عمر گوشی موثر است. یک نمایشگر LCD که برای تولید آن از فناوری IPS استفاده شده و جای هیچ ایرادی را باقی نگذاشته؛ دوربین اصلی موبایل سونی مدل Z5 Premium سنسور ۳۲ مگاپیکسل است.

فناوری به کار رفته در آن HDR بوده و دوربین قدرتمندی محسوب می‌شود. توانایی تصویر برداری با کیفیت ۴K و با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه به معنای داشته یک دوربین تماما حرفه‌ای است. در دوربین سلفی نیز چیزی کم نگذاشته و موبایل سونی مدل Z5 Premium با ارائه یک دوربین سلفی ۵٫۱ مگاپیکسل خیال خریداران را راحت کرده است. حتی برای دوربین سلفی نیز از فناوری HDR استفاده  شده  است.

 محصول نهایی یک تلفن هوشمند تمام فلزی با رفلکس کامل شبیه آینه و وزن ۱۸۰ گرم است. سه رنگ برای ین محصول در نظر گرفته شده، سفید، مشکی و طلایی و ضخامت تلفن ۷٫۸ میلی‌متر است. مانند بسیاری دیگر از تلفن‌های هوشمند سونی، بدنه ضد آب و ضد گرد و غبار دارد. تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۰ در آن به کار رفته است. تراشه‌ای که دارای دو پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس‌های ۱٫۵ و ۲ گیگا هرتز است که امکانات مناسبی محسوب می‎شود. از نظر پردازنده گرافیکی نیز چیزی کم ندارد و یک پردازنده آدرنو ۴۳۰ و ۳ گیگابایت رم کار شما را راه می‌اندازد.

حافظه داخلی مانند سایر محصولات سونی ثابت در نظر گرفته شده و ۳۲ گیگابایت است. حافظه جانبی را نیز تا ۲۰۰ گیگابایت می‌توان بالا برد. هم نسخه تک سیم کارت ارائه شده و هم نسخه دو سیم کارت که هر دو این نسخه‌ها از شبکه ۴G پشتیبانی خواهند کرد. از نظر امکانات ارتباطی نیز وای فای و بلوتوث و فناوری جدید NFC  استفاده شده است. از قدیم ویژگی مهم شرکت سونی که با سری واکمن به شهرت جهانی رسید استفاده از اسپیکرهای فوق‌العاده است. تمامی این موارد باید با یک باتری قدرتمند ساپورت شود. یک باتری لیتیوم-یونی ۳۴۳۰ میلی آمپری موبایل سونی مدل Z5 Premium را همراهی می‌کند.

گوشی موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت
گوشی موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت

مقایسه موبایل سونی مدل Z5 Premium با رقبا

سری پیشرفته از مدل z5 در مقایسه با مدل‌های پیشین پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. سونی اکسپریا Z5 یکی از بهترین تلفن‌های هوشند ارائه شده توسط سونی بود اما ظاهرا سونی به بهترین‌ها قانع نیست و قصد دارد یکه‌تاز میدان باشد و مدل برتر آن یعنی موبایل سونی مدل Z5 Premium را روانه بازار کرد. مدلی که تا آن زمان بی رقیب بود. نسخه پرمیوم یا همان “اعلا” از سری پیشین با کد ساتسوکی معرفی شد و قطعا یکی از برترین تلفن‌های هوشمند این شرکت ژاپنی است.

 بیش‌ترین تفاوت را در صفحه نمایش می‌توانید ببینید. جهش سونی در این زمینه به قدری زیاد بوده که نه تنها در مقایسه با سری پیشین خود بلکه در مقایسه با سایر رقبا نیز فاصله زیادی ایجاد کرده است. از نظر اندازه صفحه نمایش ۰٫۳ اینچ بزرگتر شده است. از نظر میزان پیکسل نیز تحول شگفت آوری ایجاد شده است که قابل قیاس با مدل پیشین نیست.

اگر آیفون را به عنوان یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند جهان بررسی کنید، آیفون s6 صفحه نمایش ۴٫۷ اینچ دارد با یک میلیون پیکسل. به نظر کیفیت بالایی دارد؟ باید بدانید که در مقایسه با موبایل سونی مدل Z5 Premium مطلقا هیچ حرفی برای گفتن ندارد Sony Xperia Z5 Premium هشت برابر این مقدار یعنی بیش از ۸ میلیون پیکسل ارائه خواهد کرد. در یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی که چشمانتان خیره خواهد ماند.

کنفرانس بین المللی برلین IFA در سال ۲۰۱۵ جایی بود که شرکت سونی سه گوشی با پسوند Z5 به بازار ارائه کرد. هر سه مدل از نظر سخت افزاری و سیستم عامل شبیه هم بودند و میزان حافظه داخلی یکسانی داشتند و عملکرد دوربین‌های به کار رفته نیز یکسان و البته درخشان بود. . در سری جدید از حسگر اثر انگشت نیز استفاده شده است.  در سایر جزئیات در این سه مدل از تلفن هوشمند تفاوت‌هایی وجود داشت به طور مثال ابعاد یا سایز نمایشگر یا طراحی ظاهری و متریال به کار رفته در قاب پشتی مواردی است که می‌توان میان انواع این سه مدل تمایز قائل شد.

گوشی موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت
گوشی موبایل سونی مدل Z5 Premium دو سیم کارت

تقابل صفحه نمایش با کیفیت و باتری

همانطور که گفته شد موبایل سونی مدل Z5 Premium دارای یک صفحه نمایش شگفت آور است. باتری قدرتمندی هم برای آن انتخاب شده اما مشکل اینجاست که نمایش ۸ میلیون پیکسل نیاز به ابرباتری دارد. برای حل مشکل باتری سونی راهکار جالبی پیشنهاد داد. برای کاهش نور پس زمینه و کاهش میزان مصرف باتری هنگامی که کارهای معمولی به غیر از نمایش ویدئو و عکس و محتواهای تصویری انجام می‌شود که نیاز به سقف کیفیت یعنی ۴K دارد، در سایر موارد به صورت اتومات کیفیت به فول اچ دی تغییر می‌کند.

به این ترتیب ماکزیمم کیفیت در جای درست به کار می‌رود و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود. سونی در ارائه تصاویر و ضبط تصاویر با کیفیت سنگ تمام گذاشته و تصاویر با بهترین کیفیت ضبط و پخش می‌شود و تنها پیکسل بالا نیست که صفحه نمایش سونی را متمایز کرده است. رنگ‌های طبیعی و کنتراست فوق‌العاده و زوایای دید کامل باعث شده تا صفحه نمایش آن بهترین در دنیا باشد.

کیفیت ساخت بدنه موبایل سونی مدل Z5 Premium

از نظر طراحی موبایل سونی این مدل به سایر مدل‌های Z5 بسیار شبیه است. طراحی مینیمالیستی سونی رعایت شده و زیبایی و جذابیت مد نظر قرار گرفت. لبه‌های خمیده و خوش دست بودن گوشی بهبود یافته است. متریال به کار رفته در بدنه نیز نوعی آلیاژ آلومینیومی بوده و پشت گوشی دو لایه شیشه ضد خش به کار رفته که در مدل‌های پیشین وجود نداشته است. شیشه‌ها بسیار مقاوم است و نیازی به استفاده از محافظ ضد خش ندارد.

در صورتی که برای خرید به نمایندگی سونی مراجعه کنید و درخواست مدل Z5 اکسپریا و پرمیوم را داشته باشید در نگاه اول متوجه تفاوت شیشه ضد خش به کار رفته در مدل پرمیوم خواهید شد. شیشه به کار رفته در مدل پرمیوم یک ایراد مهم دارد و آن هم جذب حداکثری اثر انگشت است. همیشه اثر انگشت شما روی آن باقیست و باید به صورت مداوم آن را تمیز کنید. از نظر میزان وزن نیز ۱۸۰ گرم برای یک تلفن هوشمند با نمایشگر ۵٫۵ اینچ زون بالایی نیست. اگر قصد مقایسه داشته باشید آیفون با صفحه نمایش مشابه همین اندازه دارای وزن ۱۸۲ گرمی است بنابراین می‌تواند گفت سونی در این زمینه هم خوب عمل کرده است.

دوربین عکاسی  موبایل سونی مدل Z5 Premium  

برخی منتقدان ادعا می‌کنند که دوربین به کار رفته در موبایل سونی مدل Z5 Premium  در رتبه بهترین دوربین‌های جهان قرار می‌گیرد. تنظیمات خودکار در عکاسی با کیفیت شگفت انگیز انجام می‌شود البته امکان تنظیمات دستی را نیز به شما می‎دهد. کیفیت عکس قطعا جز بهترین‌ها در جهان. جزئیات دقیق و رنگ‌ها عالیست. در شرایط نوری ضعیف و شب نیز عملکرد خیره کننده‌ای دارد. حسگر ۳۲ مگا پیکسل و لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 امکان دریافت نور بالایی دارد. واید بودن لنز نیز مزیت دیگریست و فضا با وسعت بیشتری پوشش داده می‌شود. امکان فوکوس روی سوژه با سه هزارم ثانیه به معنای امکان عکس برداری از سوژه متحرک است.

بازدهی موبایل سونی مدل Z5 Premium

آنچه در ساخت موبایل سونی مدل Z5 Premium  درنظر گرفته شده ایجاد شرایطی برای بهترین بازدهی است. زمانی که در حال اجرای بازی‌های سنگین هستید، تدبیری اندیشیده شده تا انتقال حرارت صورت بگیرد. بدنه گوشی در مصارف معمولی هیچ گاه گرم نمی‌شود و در بازی مداوم بعد از ۲۰ دقیقه حرارت را به لطف بدنه فلزی حس خواهید کرد و این به معنای توانایی بدنه برای انتقال حرارت به بیرون است که به تنظیم دما کمک می‌کند. هیچ بازی یا برنامه‌ای وجود ندارد که در صورت استفاده از موبایل سونی مدل Z5 Premium شما را دچار دردسر کند. آپدیت‌های جدید ارائه شده تمامی آنچه نیاز دارید را پوشش خواهد داد.

حافظه ۳۲ گیگابایتی نیز تا ۲۰۰ گیگ امکان افزایش دارد. حدود ۳۶ ساعت شارژ دهی را می‌توانید از باتری این گوشی انتظار داشته باشید. نسخه پیش فرض به کار رفته روی موبایل سونی مدل Z5 Premium اندروید ۵٫۱ است که به روزرسانی می‌شود. به طور پیش فرض مقادیر زیادی برنامه و بازی روی آن نصب است که پیشنهاد می‌کنیم این برنامه‌ها را برای بالا بردن راندمان بر حسب نیاز خود کاهش دهید. برای علاقمندان به بازی نیز این سری بهترین است. علاوه بر صدای بسیار عالی که از اسپیکرهای قوی آن بیرون می‌آید و صفحه نمایش شگفت انگیز، بازی از طریق PSN امکان اتصال به کنسول‌های بازی پلی استیشن ۴ دارد. به این ترتیب گوشی نمایشگر کنسول خواهد شد.

علاقمندان به موسیقی همیشه می‌توانند روی سونی حساب کنند. تنظیمات مربوط به صدا و مواردی نظیر DSEE HX و  +ClearAudio در کنار انواع اکولایزرهای دستی می‌تواند لذت صدای فوق‌العاده را به شما هدیه دهد. بالا و پایین گوشی نیز دو بلندگوی استریو طراحی شده است. بلندگوهایی با کیفیت Boomsound که لذت شنیدن موسیقی را به شما هدیه می‌دهد.

 آیا موبایل سونی مدل Z5 Premium ارزش خرید دارد؟

Sony Xperia Z5 Premium Dual SIM Mobile Phone از نظر تحلیل‌گران بهترین تلفن هوشمند ارائه شده در سال ۲۰۱۵ است. یک پکیج تمام عیار از تمامی آنچه مشتریان به آن نیاز دارند. حتی اگر از صفحه نمایش شگفت انگیز آن نیز چشم پوشی کنیم از نظر سایر موارد در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرد. کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد متریال مناسبی در آن به کار رفته. قیمت گذاری مناسبی نیز انجام شده است.

نوآوری‌های سونی باعث شده از رقیبان فاصله بگیرد و طراحی هوشمندانه انجام شده است. از نظر کیفیت عکس و فیلم نیز بهترین امکانات را ارائه داده و بدنه مقاوم در برابر رطوبت و گردوغبار دارد. همه این موارد به معنای این است که موبایل سونی مدل Z5 Premium  در رده بهترین تلفن‌های هوشمند تا به امروز قرار دارد. زمانی که به نمایندگی سونی مراجعه می‌کنید بدون شک این مدل در میان سایر تولیدات سونی می‌درخشد.

آنچه در این مقاله میخوانید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجتبی رحمانی
مجتبی رحمانی
5 ماه ها قبل

سلام قیمت این مدل گوشی چنده و آیا موجود دارید

1
0
لطفا نظر دهیدx