مزایای خرید گوشی سونی چیست؟

مزایای خرید گوشی سونی

 

وقتی صحبت از خرید گوشی اندرویدی می‌شود، بسیاری مدل‌های مختلف سامسونگ را پیشنهاد می‌دهند. هر کسی هم دلایل خاص خود را مطرح می‌کند. به هر حال اعتقاد داشتن به هر برند جزو دلایل شخصی است؛ اما تا به حال شده که به فکر خرید یک برند دیگر باشید؟ برندی مانند سونی که تا الان هم هر یک از مدل هایش بعد از عرضه توانسته برای مدتی بازار قبضه کند. این یک واقعیت است. مدل های جدیدی که هم اکنون معرفی شده‌اند، خود گواه این مسئله هستند. حال در ادامه قصد داریم تا دلایل و مزایای خرید گوشی سونی را برای شما بنویسیم. اینکه چرا بهتر است تا مدل گوشی خود را تغییر دهید و به سمت سونی بروید؟

مزایای خرید گوشی سونی

از جمله مزایای خرید گوشی سونی می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

داشتن دوربین گوشی حرفه ای

در استفاده از دوربین گوشی دو گروه متفاوت هستند: آن‌هایی که فقط  از دوربین برای گرفتن عکس تفننی در مهمانی و غیره استفاده می‌کنند. برای این افراد کیفیت مهم است؛ اما در حدی که عکس تار نباشد و وضوح مناسبی هم داشته باشد. دوربین های سونی از این لحاظ بسیار کارآمد هستند. ویژگی که می‌تواند نیاز بسیاری از افراد را تامین کند. البته یک مزیت مهم دیگری را هم باید به آن اضافه کرد و آن باز گذاشتن دست عکاس در گرفتن عکس است. اینکه عکاس بتواند به راحتی روی نقطه‌ای زوم کند و بدون محدودیت دوربین های خیلی حرفه ای، عکس دلخواه خود را بگیرد.

از نظر یک عکاس حرفه ای، دوربین های کانن بسیار کارآمدتر هستند؛ اما نکته اصلی اینجاست که این دوربین ها دارای ویژگی هایی هستند که به عکاس اجازه ثبت هر عکسی را نمی‌دهند. باید در موقعیت‌های خاصی قرار بگیرند و از این رو کارایی مخصوصی هم دارند.

پس اگر به دنبال گوشی با دوربین حرفه ای با ویژگی نسبتا بالایی هستید، سونی می‌تواند انتخاب مناسب و اول شما باشد.

مزایای خرید گوشی سونی

داشتن بلندگوی باکیفیت

سونی در تبلیغات آخر خود بیشتر از بقیه به کیفیت بلندگوهایش افتخار می‌کند. در نگاه اول شاید خیلی غلوآمیز باشد؛ اما وقتی آن را بررسی می کنیم، متوجه خواهیم شد که چیزی خارج از واقعیت نیست. داشتن LDAC مخصوص به خود و کنترل نشدن توسط هیچ کدک بلوتوثی باعث می‌شود تا کیفیت بلندگوهای سونی خیلی بیشتر از حد تصور ما قرار بگیرد. اگر بخواهیم که واقعیت را بگوییم، خارج از این مسئله هم نیست.

حال چرا سونی به بلندگوهای خود بیشتر افتخار می‌کند؟ از چندین دیدگاه می‌توان بررسی کرد؛ اما این بار اجازه دهید تا از یک نگاهی دیگر بررسی کرد. در حال حاضر، از گوشی ها برای دیدن فیلم بیشتر از گذشته استفاده می‌شود. در بحث نمایش فیلم، توجه به کیفیت ویدئو و صدا اهمیت زیادی پیدا می‌کند. البته اهمیت صدا بیشتر مهم است. اسپیکرهای سونی با اینکه شاید از تکنولوژی های به روز پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما همان موارد با سعی کرده تا با بهترین کیفیت خود عرضه کند.

نمایش ویدئو با کیفیت

یکی از مزایای گوشی های سونی در نمایش باکیفیت ویدئو است. مدل های جدید حدود 50% تصاویر را نسبت به مدل های قبلی خود روشن تر نشان می‌دهند. همچنین کنتراست بیشتری دارند. البته یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل در نمایش المان‌ها در حالت گرافیکی و پردازش فوق‌العاده و حرفه ای آن‌ها است.

نکته اصلی و مهم اینجاست که مدل های جدید عرضه شده از طرف سونی دارای ویژگی‌های فنی هستند که استفاده از آن‌ها را برای تماشای ویدئو کارآمدتر کرده است. به ویژه بعضی مدل ها مانند اکسپریا 1 مارک 4 که به دلیل داشتن امکانات خوب در نمایش فروش بالایی را به دست آورده است.

البته گوشی‌های سونی دارای مزایای دیگری هم هستند که می‌توان به قیمت مناسب نسبت به ویژگی‌های آن و کمتر از بقیه رقبا و عرضه مدل‌های جدید با ترکیبی از ویژگی های فنی بقیه اشاره کرد.

مزایای خرید گوشی سونی

آیا گوشی سونی معایبی هم دارد؟

در کنار دانستن مزایای خرید گوشی سونی بهتر است که به تعدادی از معایب آن را هم بدانید. البته اگر بخواهیم تا واقع بینانه نگاه کنیم، باید گفت که معایب موبایل سونی شاید برای همه یکسان نباشد. برای مثال، قابلیت فیلمبرداری گوشی سونی که از آن به عنوان مزایا نوشته ایم، شاید برای فیلمبردار حرفه ای عیب به حساب بیاید. به هر حال بهتر است که قبل از بررسی معایب و مزایا، نیاز و تناسب خود را در نظر بگیرید.

به هر حال چندین مشکل وجود دارند که در همه مدل‌ها تقریبا مشاهده شده است که شامل موارد زیر هستند:

  • در هنگام استفاده از مدل های جدید احتمال متوجه داغ شدن بیش از حد آن شده اید. در مواقعی که دمای گوشی به 33 درجه می رسد، گوشی خود به خود خاموش خواهد شد. این شاید به دلیل استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است. البته این مشکل در گوشی‌هایی با چنین پردازنده‌ای مشاهده نشده است.
  • با اینکه سونی به دنبال تسخیر بازار با قیمت مناسب بوده است؛ اما به نظر می‌رسد که به خوبی نتوانسته تا این مورد را کنترل کند. مدل های جدید سونی نسبت به مدل های همتراز خود در دیگر برندها قیمت بیشتری دارند. برای همین برخی ترجیح می‌دهند تا از برندهای مطرح دیگر استفاده کنند.

آیا خرید گوشی سونی پیشنهاد می‌شود؟

اینکه گوشی سونی خریداری شود یا خیر، بیشتر از همه به سلیقه خود افراد مرتبط است. به هر حال سونی از برندهایی است که توانسته در ایران جایگاه خوبی را به دست بیاورد. همچنین اینکه در صورت پیدا کردن مشکلاتی می‌توان به راحتی قطعات آن را پیدا کرد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مزایای خرید گوشی سونی را برای شما بنویسیم. تصمیم گیری بر عهده خود شما است که کدام یک را خریداری کنید. البته لازم است که به یک نکته دقت کنید و آن خرید از نمایندگی موبایل سونی است. در خرید از نمایندگی علاوه بر تهیه نمونه اورجینال، محصولات با ضمانت نامه اصلی عرضه می شوند. فقط کافی است تا با کارشناسان نمایندگی تماس بگیرید.

منبع: t3

آنچه در این مقاله میخوانید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
لطفا نظر دهیدx